گفت وگوی تلویزیونی روحانی با مردم درباره برجام

در ماه‌های اخیر که به مهلت ترامپ برای اعلام تصمیمش درباره خروج از برجام نزدیک می‌شدیم، روحانی با اعتماد به نفس می‌گفت که ساختمان برجام آنقدر محکم است که ترامپ نمی‌تواند از آن خارج شود.

سرویس سیاست مشرق - این روزها که ترامپ از برجام خارج شده، بازخوانی سخنان حسن روحانی که پیش‌بینی می‌کرد برجام آنقدر محکم تدوین شده که آمریکا قادر به خروج از آن نیست، قابل تأمل است.

دونالد ترامپ از زمان کاندیداتوری در انتخابات آمریکا، اعلام کرد که در صورت رأی آوردن، از برجام خارج خواهد شد و آن را پاره خواهد کرد؛ آن زمان حسن روحانی به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که وعده ترامپ، شوی تبلیغاتی است و عملیاتی نخواهد شد.

پس از آن که ترامپ رأی آورد و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شد نیز ادعاهای خود علیه برجام را مطرح کرد اما باز هم روحانی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که ترامپ وقتی وارد کاخ سفید شود و با واقعیات برجام مواجه شود، از پاره کردن برجام خودداری خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر هم که به مهلت ترامپ برای اعلام تصمیمش درباره خروج از برجام نزدیک می‌شدیم، روحانی با اعتماد می‌گفت که ساختمان برجام آنقدر محکم است که ترامپ نخواهد توانست از آن خارج شود.

جدول ادعای روحانی درباره عدم خروج ترامپ از برجام

تاریخ

اظهارات

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

آقای ترامپ از ابتدا اعلام می‌کرد که برجام را بر هم خواهد زد و این توافق بدترین توافق برای آمریکا و زیان‌آور بوده است، اما هر بار آن را امضاء کرده و اعلام می‌کند که دفعه بعد امضاء نخواهد کرد. اینکه نتوانسته تاکنون کاری در این زمینه انجام دهد به خاطر هزینه بالایی است که برای آمریکا خواهد داشت.

۲۰ فروردین ۱۳۹۷

۱۵ ماه است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا که ادعاهای فراوانی دارد و فراز و نشیب‌های زیادی در سخنان و عملش دیده می‌شود، در حال تلاش است که برجام را نقض کند، تازه پس از گذشت ۱۵ ماه می‌گویند که فهمیده‌ایم که این توافق به نفع ما نیست که البته این ادعای آنها دقیق و درست نیست چراکه از ابتدا به دنبال نفع دو طرف و برد – برد بوده‌ایم.

۲۰ فروردین ۱۳۹۷

ساختمان برجام به‌قدری مستحکم بوده که در این ۱۵ ماه با انواع فشارهایی که با درجه‌های مختلف بر آن وارد شده، این ساختمان مقاومت کرده است و این از نکات مهمی است که ملت ما و نمایندگان ملت در مذاکرات با قدرت‌های جهان همواره مدنظر داشته‌اند. دشمنان میلیاردها دلار پول خرج کردند که ساختمان برجام را خراب کنند و در این راستا توئیت‌های فراوانی کردند تا به امروز نتوانستند به این هدف خود برسند و اگر روزی بتوانند به برجام لطمه بزنند، ما در افکار عمومی جهان به عنوان ملتی پیروز که به عهدش وفادار است، شناخته شده‌ایم و اگر آنها عقب‌نشینی کنند، نشان می‌دهند که به پیمان وفادار نبوده و آبروی خود را در صحنه جهانی لکه‌دار کرده‌اند.

۲۷ بهمن ۱۳۹۶

امروز آقایی که در آمریکا روی کار آمده، بیش از یک سال است که تلاش می‌کند، برجام را از بین ببرد و هر چند یک‌بار اعلام می‌کند که آخرین امضاء خود را در این زمینه می‌زند و اینکه یک ابرقدرت در برابر ایران یک سال است که تلاش می‌کند کاری انجام دهد و تا امروز نتوانسته، افتخار بزرگی محسوب می‌شود. آمریکایی‌ها در این مدت هر موقع که خواستند در برابر برجام کاری انجام دهند، هیچ‌کس به‌جز یک رژیم اشغالگر و یکی دو کشور کوچولو به خواسته او پاسخ مثبت نداده است و همه کشورها حق را به ایران می‌دهند این نشان‌دهنده آن است که ملت ایران در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند.

۲۲ بهمن ۱۳۹۶

در مسئله برجام نیز آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند اما تا امروز ناموفق بوده‌اند و اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد و مجدداً تأکید می‌کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را خیلی زود خواهند دید.

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

بسیار خوشحالم که آقای ترامپ، بعد از یک سال که به کاخ سفید رفته، هنوز نتوانسته به آن هدفی که دنبال می‌کرد و فریادی که در دوره انتخابات می‌زد مبنی بر اینکه این توافق را پاره خواهد کرد، دست پیدا کند و برجام آن‌قدر استحکام داشته که این یک سال بتواند در برابر آمریکا مقاومت کند.

۲۱ مهر ۱۳۹۶

برجام مستحکم‌تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت انتخاباتی فکر می‌کرد. ماه‌ها از حکومت جدید آمریکا گذشته و مداوم علیه برجام شعار می‌دهد و تازه که می‌خواست درباره برجام تصمیمی بگیرد، می‌گوید من می‌خواهم با همکاری کنگره به برجام تبصره بزنم. نمی‌داند که به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود، نه تبصره‌ای و نه بندی.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

این توافق چیزی نیست که کسی به آن دست بزند. این ساختمانی است که اگر یک آجرش کشیده شود تمام ساختمان فرو خواهد ریخت؛ بنابراین کاملاً این موضوع را مقامات آمریکایی باید از گوش و ذهن خودشان برای همیشه پاک کنند. برجام یا می‌ماند، با همه ویژگی‌هایی که دارد، یا از بین می‌رود. برجام قابل مذاکره نیست، برجام قابل اصلاح نیست، تکمله‌ای به این برجام زده نخواهد شد و اصلاحیه‌ای در کنار این برجام انجام نخواهد گرفت.

۲۸ شهریور ۱۳۹۶

خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت. فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها این هزینه سنگین را تحمل بکنند، برای یک کاری که کاملاً برای آنها بی‌خاصیت خواهد بود. خروج آنها از برجام هیچ خاصیتی برای آنها ندارد اما در عین حال اعتماد جهانی را نسبت به آمریکا به طور کلی از بین خواهد برد.

۲۸ شهریور ۱۳۹۶

اینکه آمریکا از برجام خارج می‌شود یا نه (مهم نیست) مهم این است که قاعده دیپلماسی این را می‌گوید که آمریکا به دلیل مضرات زیادی که این کار برای آینده این کشور خواهد داشت و برای ثبات و امنیت جهانی، نباید خارج شود.

۲۸ شهریور ۱۳۹۶

برجام یک تعهد چندجانبه بین‌المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است. خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت. فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها این هزینه سنگین را تحمل بکنند، برای یک کاری که کاملاً برای آنها بی‌خاصیت خواهد بود. خروج آنها از برجام هیچ خاصیتی برای آنها ندارد اما در عین حال اعتماد جهانی را نسبت به آمریکا به طور کلی از بین خواهد برد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۶

آنان که قصد پاره کردن برجام را دارند، بدانند که با این کار طومار عمر سیاسی خود را پاره خواهند کرد و جهان این بدعهدی آنان را فراموش نخواهد کرد. آنان که خود را جزو بازندگان برجام می‌دانند، می‌توانند در صف بهره‌مندی از این عرصه برد – برد قرار گیرند و به اشتباهات خود پایان دهند.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

ممکن است طرف مقابل بدعهدی کند، ما باید خودمان را برای این شرایط آماده کنیم البته هر چه زمان می‌گذرد بدعهدی برای طرف مقابل سخت‌تر می‌شود. دیدیم در آمریکا تحولاتی در دولت به وجود آمد و گروه جدیدی آمدند که افراطی‌تر بودند و ادعا می‌کردند برجام را پاره می‌کنند ولی وقتی آمدند دیدند که شرایط به این آسانی نیست و این تعهد دو کشور نیست بلکه تعهد چند کشور و یک معاهده بین‌المللی است به همین دلیل از آن حالت فاصله گرفتند

۲۸ دی ۱۳۹۵

اظهاراتی که تاکنون آقای ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره برجام مطرح کرده، این بوده که خوشحال نیست یا این توافق، توافق خوبی نیست یا بدترین توافق است که این تعبیرات مختلف، بیشتر شعار است و بعید می‌دانم در مقام عمل اتفاقی بیفتد؛ ایشان وقتی وارد کاخ سفید شود، به دلیل اینکه این توافق یک توافق دوجانبه نیست که بگوید من خوشم میاد یا بدم می‌آید. مذاکره مجدد اصلاً معنایی ندارد

۱۶ آذر ۱۳۹۵

شما ببینید در انتخابات آمریکا آقایی انتخاب شده و چه سر و صدا و تزلزلی در ذهن سیاست‌مدارها در اروپا، شرق دنیا، آسیا و در بخش‌هایی از قاره آمریکا پدید آمده اما تنها کشوری که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمود از آمدن این آقا نه خوشحالیم و نه غم‌زده‌ایم، ایران است. هر برنامه‌ای هم دارد بعدها معلوم خواهد شد و ما راه و مسیر خودمان را خواهیم.

او ممکن است خیلی چیزها دلش بخواهد، دلش بخواهد برجام را تضعیف و یا پاره می‌کند، مگر ما می‌گذاریم و مگر ملت ما می‌گذارد. آمریکا نمی‌تواند در مسیر استقامت و ایستادگی ملت ایران تاثیرگذار باشد.

۳ مهر ۱۳۹۵

مسئله برجام امروز دیگر بحث ایران و آمریکا نیست. البته در انتخابات آمریکا به طور طبیعی کاندیداها هر موضوعی را ممکن است برای استفاده‌های انتخاباتی خودشان مطرح بکنند، اما واقعیت این است که برجام وقتی که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت سازمان ملل مورد تأیید قرار گرفت، به یک معاهده و یک توافق بین‌المللی تبدیل شد. برجام امروز یک توافق بین‌المللی است که شورای امنیت آن را تأیید کرده بنابراین همه دولت‌ها در آمریکا متعهد به این توافق هستند. کسی نمی‌تواند بگوید که من این توافق را قبول ندارم و یا می‌خواهم از نو مذاکره بکنم. این‌ها بحث‌ها و شوهای تبلیغاتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • احدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    آقای روحانی معذرت خواهی از مردم بهتر از این دست و پا زدن های بیهوده و عبس است خجالت آوره بده بد میفهمی
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      ح ر: برجام چیزی نیست که کسی به آن دست بزند برجام : آره راست میگه به من دست بزنی جیغ میزنم
    • محی الدین IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      به نظر بنده بهترین کار آقای روحانی به جز معذرت خواهی تقدیم استعفای خود به رهبری و نمایندگان مجلس است در غیر اینصور به احتمال زیاد سیل و طوفانی در راه است
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      با این روشی که آقایان در پیش گرفتند ما قطعا به انرژی هسته ای نحواهیم رسید. چرا که فرض بگیریم با اروپا به توافق رسیدند و برجام را نگاه داشتند و برخی تحریم ها را هم بر نگرداندند. پس از اتمام زمان و موقعی که خواستیم از مواهب هسته ای برخوردار شویم اولا آمریکا اجازه نخواهد داد چرا که می گوید از نظر من برجامی وجود نداشت که حق هسته ای شما را به رسمیت بشناسد. دوما همین اروپا قطعا در آن موقع پشت سر آمریکا قرار خواهد گرفت ودر خوسبینانه ترین حالت از حق هسته ای ما دفاع نخواهد کرد و ما باز هم در مقابل آمریکا تنها خواهیم ماند و هم پیاز را خورده ایم هم کتک را خورده ایم. ولی قطعا در آن زمان همین اروپا ار آمریکا طرفداری خواهد کرد. ودر هر حالت با این روش فقط کمی تحریمها کمتر خواهد شد و به حق هسته ای نخواهیم رسید و با این اقتصاد ضعیف شده ی عمدی بعضی آز آقایان همیشه ترسان و لرزان باقی خواهیم ماند و آماده بلعیده شده خواهیم شد.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      29 99
      کسی فیلم بر باد رفته رو دیده؟
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      26 0
      امان از کسی که خلاف مولایش عمل کند.آب خوش از گلویش پایین نرفته و نخواهد رفت.
    • محمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      31 0
      سر کله سگ جیره خور پیدا شد زودباش زودتر با فیلتر شکن منفی بده تا به استخونت برسی خخخخخ
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      3 0
      کسی به برادرم دست بزند اعلام جنگ می کنم
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام الآن حکم لاشه متعفنی داره که جلوی آفتاب باد کرده و بوگندش همه جا رو برداشته . آخه چنین چیزی جای بحث داره ؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    اقای روحانی اعتماد عجیبی بهامریکا واروپا داره
    • NL ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      حتی اگه نه یک بار بلکه دوبار سرش کلاه بذارن، منم اگه بعد 5 سال چیزی جز برجام نداشتم وضعیتم همین بود
  • RU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    از بس امتیاز دادیم و چیزی نخواستیم قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیده اند که ایرانی ها گاگول هستند
  • جمشید ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    آقای روحانی کاش فقط یک ذره برای شعور خودتون و ملت احترام قائل بودی... بس نیست بعد از این ضایع شدن بزرگ دیگه دست برداری از این لج بازی های کودکانه با مردم و امریکا و اعتراف کنی که اشتباه بزرگ تاریخ ایران بعد از انقلاب رو مرتکب شدی؟ آمریکا هزینه سنیگین میده بابت خروج از برجام؟!!!!!!!!!!!!!!! هیچ کشوری در دنیا بی اجازه این امریکا اب نمیخوره...کی میخواهید از توهم خارج بشید؟
  • RU ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    مشرق حسنی رو ترکوندی...
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    اینقدر آش شور شده که ارزش نظر دادن نداره
  • نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    روحانی باید برکنار بشه .
  • اعدامی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    روحانی نباید برکنار بشه
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      32 23
      روحانی باید برکنار شود و بابت خسارت‌های که به مردم و کشور زده بازخواست شود
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      روحانی#استعفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      روحانی#استعفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
  • ساجدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    12 42
    برای فهم حقیقت فقط به این سؤال پاسخ منصفانه داده شود کافی است : اگر برجام برای آمریکا خوب بود و مایه ننگ ایران بود ؛ چرا آمریکا از برجام خارج شد؟ چرا صهیونیست ها از پاره شدن برجام خوشحال شدند ؟؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      25 77
      از بس امتیاز دادیم و چیزی نخواستیم قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیده اند که ایرانی ها گاگول هستند
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      شاید به خاطر اینه که هسته ای ور تعطیل کردن و الا هم قرار داد رو پاره میکنن و ما را آچمز کرده اند/ نامه تمام
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      پاسخ: حرف زور است خوب داداش. هویچ تله بود. الان در باتلاق گیر کرده ایم از هول هویچ
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      25 93
      هدف امریکا و صهیونیست ها از برجام تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای ایران بود که محقق شد حالا منافع شون در خروج از برجام برای تشدید تحریمها و فشار بیشتر به ایران است .
    • NL ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      چهار روز دیگه طی یک معاهده، یکی از جزایر سه‌گانه رو میدن به امارات، طرف اماراتی به دو جزیره دیگر طمع میکند و از معاهده خارج میشود ما خوشحال میشویم و تنها ابهام اصلاح‌طلبان علت خوشحالی ماست
  • dwood IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    سکوت و عذرخواهی تنها کاریه که میتونی بکنی و گرنه گناهت خیلی سنگینه جناب پرزیدنت!!!!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    فکر کنم روحانی هر شب خواب سیب و گلابی برجام میبیند... بیدار شو عزیزم کدخدا رفته
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      سیب و گلابی رو خوب اومدی خخخخخخ دمت گرم
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      فعلا که داره خواب پیاز برجامو میبینه
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      فعلا که داره خواب پیاز برجامو میبینه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    حرفای شما بیشتر به جک شبیه تا حرفای ترامپ/ آقای به اصطلاح رییس جمهور استعفا بده
  • رفیق مشرقی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    30 5
    یعنی آقای روحانی و اعوان و انصار آنها از ابتدا نمی دانستند که دولت آمریکا آنقدر قدرت دارد که می تواند به صورت یکطرفه برجام را ترک کند ؟ آمریکا کشور ضعیفی نیست ..
    • رفیق مشرقی DE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      14 0
      مشرق چرا همه ی پیام مرا نمایش ندادی ؟
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    22 2
    منتظر سگ جیره خور با فیلتر شکن هستیم تا مراتب وفاداری خودش به ارباب نشون بده
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      8 9
      بسوزه پدر تجربه!!
    • محمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      6 1
      ۱۵: ۲۹ نکنه خودتی؟!
    • محمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      7 0
      ۱۵ :۲۹والا من اون استخون انداختم برا سگ جیره خور تو چرا پریدی وسط نکنه خودتی؟!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام خسارت محض و خیانت به خون شهدا علی الخصوص شهدای هسته ای بود و دیگر هیچ .
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام خیانت محض بود و با خروج امریکا اصرار برای ماندن حماقت محض است.تصویب FATF که دیگه نگو حماقت با چاشنی خیانت
  • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام اوج درایت دیپلماسی ایرانی بود. بدخواهانش ضد منافع مردم و مملکت و سر بازان داخلی ترامپ و سیا هستند. میدانم مشرق این پیام و حذف میكنی.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      24 63
      سایت رادیو فردا، وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا: اگر ایران بپذیرد که دوباره در مورد برجام وارد مذاکره شود دستش خالی خواهد بود، زیرا در مذاکرات #برجام ایران تقریبا هرچه در اختیار داشت عرضه کرد. با خروج کامل از برجام بخش محدودی از توانایی ‌های هسته‌ای ایران، برگشت پذیر خواهد بود و همین به معنی فقدان اهرم فشار است. برجام خسارت محض
  • علیرضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    باید عدم کفایت سیاسی روحانی در مجلس انجام شود. اینطوری آبرو و عزتی که از ایران پایمال شد باز خواهد گشت. اگر قرار است بمیریم چرا با دست خود بمیریم. این چیزی است که باید روحانی هزار بار مشق دفتر کند تا بفهمد. باید روحانی، ظریف، عراقچی، صالحی و لاریجانی برکنار شده و محاکمه شوند. صنعت هسته ای، غرور ملی، عزت پاسپورت ایرانی، اقتصاد و تولید داخلی را به امضاء کری فروختند آن هم به خاطر هیچ. لعنت بر خائنان و احمقان. سر پل صراط منتظرشان هستیم.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    به نظرم این کارها باید ادامه پیدا کند.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      نظر بقیه وطن فروشان هم همین است
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    بله ترامپ هم به برجام دست نزد بلکه با پا رفت روش لگدمالش کرد
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    حوادث سوریه را هفت سال نه از تلویزیون ایران و نه از بی بی سی و سی ان ان و اسکای نیوز عربی و الجزیره که از کانالهای عمومی گروه هایی چون النصره و داعش و ارتش ازاد و توئیتر اعضای فعالشون و وب سایتهایی چون مراسلون و ... پیگیری کردم. الان از سوریه مونده یک مشت خاک و چند تکه ی تجزیه شده که یکطرفش را ترکیه هپلو کرده، یک طرفش را قراره عربستان (رقه) هپلو کنه و یک طرفش را کردها جدا کردند با نیروهای فرانسوش و امریکایی و جنوب هم که اردن و اسراییل خط قرمز اعلام کردند. این چیزی است که تحریکات الجزیره و امریکا و ترکیه برای سوریه و مردمش بار اورد. یک کشور ورشکسته، ویران، دو میلیون کشته، 15 میلیون اواره و یک قرن از کل جهان عقب افتاده. حالا اون هشتگ پراکنان توئیتری به قول خودشون برانداز نشسته در پاریس و وانشگتن و استانبول و ریاض و لندن به کنار که سر هر موضوع اینچنینی ذوق می کنند که ایران هم داره تبدیل میشه به سوریه و لابد پس فردا بعد نابودیش مثل عراق امریکا اینها را برمیداره میکنه سرپرست موقت کشور! ولی انصافا اون کازرونی و تهرانی و مشهدی و خوزستانی که میمیرند تو این حوادث یا میشن یک پله برای بالا رفتن براندازان پاریس و لندن نشین و مریم رجوی و بیانیه دادن پمپئو واقعا باور کردن مثلا اونا دارن سنگ مردم را به سینه میزنن؟ مایک پمپئو؟ مریم رجوی؟ رضا پهلوی؟ اون هم از کاخ های واشنگتن و پاریس و لندنشون؟ اره، میتونن مثل سوری ها بگن ما برای ازادی!! بانک وپلیس اتیش میزنیم، مردم سوریه هم میگفتند، حالا اون منفی ده ها و کامنت گزاران خارج نشین به این پست من به کنار داخلی ها یک نگاه بندازن پس فردا تو اون شلوغی ها کی میخواد حواسش بی کی باشه که چه غلطی میکنه و انتقام چی را از کی میگیره؟ تو سوریه و عراق فکر کردید ادم سنج گذاشتند فقط به خواهر و مادر و دختر فلان دسته تجاوز شد؟ نخیر! همه بدبخت شدند جز اونی که استانبول و ریاض و دبی نشسته بود به مردم گرا میداد امروز به کجا حمله کنید! دختر و زن و بچه اون تو استخر کرال میرفتند و خودش دعوت به نشست ژنو و اسلو میشد!!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    مردم چرا دوباره فریب ابوموسی اشعری را خوردند
    • علی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      75 11
      چقد لوس و خنک، ابوموسی اشعری چیه دیگه !!
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      8 165
      چون اکثر رسانه ها دستشان است و بر این رسانه های دروغگو و شایعه پراکن نظارت وجود ندارد با دروغ و شایعه پراکنی از افکار عمومی سواری میگیرند جز در موارد جناحی مثل تیتر کیهان که نقل قولی از انصار الله یمن بود و به دروغ با انگ ضد امنیت ملی از سوی دولت اععععتدال چند روز توقیف شد
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      33 5
      جزیره ابوموسی
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      55 5
      جزیره ابوموسی اشعری در ایران است؟
  • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    5 2
    عجیبه واقعا، یه کشور توی بلاد کفر میشه بزرگترین قدرت اقتصادی جهان و حکومت امام زمان (عج) رو تحریم میکنه...
  • DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    156 5
    حالا شما ازین شوی تبلیغاتی ( بقول خودتان ) چرا اینهمه دستپاچه و عصبی هستید ؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    آقا جون سایت هک شده . اینهمه مثبت منفی های جهت دار توسط مزدوران اصلاح لجن کنسرتی اونم 500 تا و 1000 تا فله ای !!!!
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      4 2
      همش کار یه نفره با وی پی ان مزد بگیره بزار خوش باشه بلاخره یه تیکه استخون بهش میرسه لیس بزنه خخخخخ
    • RU ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      5 37
      جالبه این سایت تا چند روز پیش پنجاه تا منفی نداشت!!
    • سجاد IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      3 187
      منفی های موافق برجامی نشون دهنده اوج نابصیرتی عده ای از دشمنان وطنی هست که نه ولایت رو قبول دارن نه دشمنی امریکا و انگلیس رو...
  • DE ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 192
    آقای روحانی کفایت سیاسی برای تصدی پست ریاست جمهوری را از دست داده و قانونا باید عزل شود ، اگر مجلس ما یک مجلس ملی می بود ( اسلامیش که بخوره تو سرش ) و نمایندگانش دغدغه منافع ملی می داشتند قطعا روحانی را استیضاح و عزل میکردن . متاسفانه این رئیس جمهور و این مجلس ، به ایران و ایرانی خیانت کردند .. مشرق جان منتشر کن ، بخدا کارد به استخون رسیده و در همه جای دنیا سرافکنده شدیم
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 239
    اسلاحتلبا رم کردن حمله کردن به مشرق
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    1 2
    بسوزین افول گرایا برجام کار خودشان انجام میده .
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    3 162
    بهتر است آقای روحانی به حرفهای آیت الله جنتی عمل کند و آن هم معذرت خواهی از ملت 85 میلیونی است چون برجام بوی تعفش کل ایران را فراگزفته و در اروپا جنازه اش در حال تشیع است منتظر هستیم برای ماه آینده آنرا خاکسپاری کنیم
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 189
    برجام نباید اتفاق می افتاد وقتی تعدد آرای غالب در مسیری همسو حرکت نداشته باشد .ما در رسانه ها نه تنها کمک به نظام نمی کنیم مثل یک تخریب چی وارد میدان شده وبرای دستکاری اذهان عمومی به خیلی چیزها پناه می بریم .
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    186 1
    خخخخخخخخخخ جمش کن مشرق 50تا۶۰تاشدین از این تیتر به اون تیتر صفر میکنید وفوش وناسزا به ملت میدید خیلی تابلو شدین...خخخخخخ
  • DE ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    2 70
    نه محمد جان این یه بد افزاره کاری به شخص یا گروهی نداره اگه به این راحتی بود که بافیلترشکن انجام بشه خیلی ها سو استفاده می‌کردند.به احتمال زیاد کار اصلاح طلبان هست. خیلی حرفه ای کار می‌ کنن لامصبای بی مصرف.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 152
    خاک برسرت اصلاح طلبا تا حالا حدود بیستا از تیترهای مهم مشرق رابه کند کشیدن هوش سیاه غلط بکنه اون یه فیلم بود.
  • محسن IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 0
    کاملا صحیح است. دست نمیشه بهش زد، اما آمریکایی ها جفت پا رفتن توی سینه برجام!!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    1 0
    بله چيزي كه قرار نيست برهم بخورد مذاكرهكهنم يخواهد . بنابراين شما درباره چه موضوعي مذاكره ميكنيد.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    1 0
    دير نخواهد بود كه جواب همه شما و تفكرات استحاله كننده اسلام را خواهيم داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس